11111
Vissza
Archivum / 2018.03.14. Bázisintézmény program - Tudomány a porondon
2018.03.14. Bázisintézmény program - Tudomány a porondon

A 2017. októberében megtartott Tudomány a porondon szombathelyi cirkuszi óra után a KDG tanárai felkérést kaptak, hogy tartsanak egy hasonló órát a Magyar Nemzeti Cirkuszban az új, 2018-as műsor számaihoz kapcsolódva.

Az összeszokott tanári csapat tagjai – mivel még a cirkuszi premier előtt voltak - megkeresték az interneten a fellépő művészekről készült korábbi videókat, kielemezték a produkciókat fizika, biológia, kémia, matematika és irodalom tanár szemével, összekötő szöveget írtak a számok és a magyarázatok közé, kísérleti eszközöket gyártottak és útra keltek…

2018. március 14-én – a mi számításaink szerint – közel 1000 diák töltötte meg a MNC óriássátrát. Buszok jöttek Miskolcról, Bicskéről, Hajdúszoboszlóról, Aszódról, Sátoraljaújhelyről, Kazincbarcikáról…, és természetesen Budapestről is.

Pezenófer György tanár úr nem csak konferált, de mért és számolt is! Lemérte / lelépte, hogy valóban 13 méter átmérőjű a kör alakú porond. Megemlítette azt is, hogy mivel ez 250 éve szabványos, el lehet vinni az állatos produkciókat másik cirkuszokba is…, pl. Monte - Carlóba… És haza lehet hozni az Arany Bohóc – díjat, mint ahogyan tette ez ifj. Richter József és csapata.

 Merklin Ferenc tanár úr irodalmi idézeteivel hol Karinthy cirkuszát, hol a rímhányó Romhányit idézte meg.

Kovacsics Bernadett tanárnő a produkciók biológiai vonatkozásait emelete ki és természetesen nem maradhatott el az elefánt – fogkrém készítése sem.

Sinkó Andrea tanárnő a műsorszámok fizikai hátterét magyarázta el.

A részt vevők láttak tehát produkciókat és hallottak hozzájuk „tudományos magyarázatokat”. Láttak kötéltáncosokat (egyensúly szerve,egyensúly  fizikai feltételei, tehetetlenségi nyomaték),

lovas akrobatákat (  Newton I.,II., III., törvénye; izomzat, csontozat felépítése; izomerő, perdületmegmaradás törvénye),

 többféle állatot a porondon ( állati agresszió, idomítás, körmozgás);

valamint zsonglőrszámot (tanulás folyamata; hajítások, súrlódás).

A diákoknak ezen az órán különleges élményben volt részük. Részben bepillanthattak a cirkusz háttér – munkájába, hiszen nem a csillogó előadáson jártunk; másrészt a tananyagot „élőben, megelevenedve” látták – tanulhatták, s fel tudják majd ezt idézni az iskolai tanórákon.

 

 

Kapcsolódó képek29197256_1653997004680964_1844960294997065728_n.jpg29196976_1653997344680930_8502475533001424896_n.jpg29196937_1653996994680965_945775751611809792_n.jpg29196527_1653997111347620_4430402883451617280_n.jpg29186848_1653997184680946_2773459854193328128_n.jpg29186604_1653997258014272_8649007881426829312_n.jpgIMG_7379.jpgIMG_7342.jpgfizika 99.jpgfizika 98.jpgfizika 87.jpgfizika 82.jpgfizika 77.jpgfizika 76.jpgfizika 67.jpgfizika 14.jpgFizika 1.png20180314_114915.jpg20180314_112039.jpg
kísérletigénylés

Kísérleti időpont foglalásához egy űrlap kitöltésével adhat meg néhány szükséges adatot. Töltse ki az űrlapot, majd küldje el részünkre!

Űrlap kitöltése
2013. Szeptember
Órarend
Az órarend jelenleg nem tartalmaz egy időpontot sem.